Jumaat, Januari 30, 2009

Perginya Kesayanganku....


Hari ni aku brsedih lg....
Malang dtg brtimpa2.....

Wlaupun bz ngn dunia Travian, aku tetap punyai msa ngnnya. Dari smlm dia berjauhan dariku... Aku thu dia sdg sakit... Aku dh biasa klau sakit sllunya akn duk brjauhn dariku...

Aku cuba merawat dn berdoa supaya Tuhan tidak mngambil dia dariku.... Selang setengah jam aku cuba berikn dia air ubat panadol. Aku brasa lega krana dia beri tindkkblas yg baik pada awalnya. Dalam keadaan sakit, dia sllu cuba berusaha mengensot dekat padaku. Aku akn belai dn cuba beri dia smngt mlwan sakitnya itu. Wpun dia tidak brdaya untk brjln, dn tidk mmpunyai tenaga utk byk brgerak., sebolehnya dia mahu brada dekat dgn ku..

Saat dia pergi, aku sedang mkn tghari, dlm kul 3 ptg td... Masa tu tgh chatting ngn sahabat ku Lan... Dgr dia nk gi beli mkn, aku pun trasa lpar sama. so, kitorg pun mkn sama2...Aku gi amik mknn kt umh mk aku. Mknn masa tahlil smlm msih bnyk, so aku pun mkn ler sambil tgk2kn dia.
Dia nmpk glisah, sbb aku tk ada dkt... Slesai mkn, aku pun gi umh mk aku, simpn lebihn lauk. Pastu aku main ngn ank sedara aku kjp. Aku mmg suka main ngn budak2... Puasku usik ank sedaraku, dlm 10 minit gitu je, aku pun blik umah..

Aku trkejut tgk dia terbaring di tanah, sambil trcungap2 cuba brnafas. Aku fahm, rupanya dia turun dari tilm sebb nk buang air kcil..Sakit2 gitu pun, masih ingt ajaran aku, buang najis di luar rumah... Aku pun angkat dia dn brsihkn badan nya yg kotor tu. Cuba letakkn kmbli dia di tilam. Aku cuba suapkan air, Dia nmpknya sukar sungguh untuk brnafas...Tercungap2, sungguh seksa aku tgk dia...Aku mintk Tuhan segera amik nyawa dia, tk snggup aku mlihat dia trseksa mcm tu...Walaupun aku sygkn dia.... Susah payah dia meronta2, akhirnya aku tgk anak bola matanya makin besar, dan aku sedar dia telh tiada..... Aku tk putus2 mngusap dia, brdoa dia beri tindkblas padaku wlpun mustahil...

Trknang aku semasa dia ada... Sungguh manja dia denganku.. skli ku panggil namanya, dia akn segera lari padaku.... Dia tkkn main di luar rumah, kalau aku ada dlm rumah...Tmpat tidurnya di sblh ku.... trutama pada musim sejuk. Kalau aku ke rumah mk, pasti dia akn mgekori, slgi aku tk blik, slagi tulh dia tunggu aku... Di rumah pula, slagi aku tk belai dia, slgi tu lah taknk dia brenggang dgnku... slagi aku tk usap dia, slgi tu lh dia akn trbaring tepi keyboard aku ni. Bila aku belai dia, baru dia hndk beredr dariku.... Time dia lapar, dia tk pernh mmnta2 padaku, dia akn tunggu aku beri dia mkn.. Kalau bapanya, klau masa lapar, pasti akn datang mnggigit ibujari kaki aku, mintk mknn. Ibunya pula, akn naik atas badan aku dn mula mmcit dgn kedua2 kaki depan mmujuk utk aku brikn maknn. Dah ramai org mintk, tp walau teruk mnapun prbelanjaan mknn diorg, aku tetap tanggung.
Itulah dia, Shiba kesayangnku

Rasa tk percaya, teman setiaku dah tak ada...
Pilunya rasa hatiku, saat pemergiannya...
Ni kali ketiga kucing kesayangn ku mati atas ribaku.....
Air mata pun tk hnti lg mngalir.....

Tp ada juga yg mmbahagiakan aku hari ni...
TQ, gya....

2 ulasan:

  1. sedih gila...nasib baik la kucing aku kt kpg..dan slalu kalau diorg mati, aku xda kat sana..sedeh woo...

    BalasPadam
  2. gile lah...aku ingat mende ape td..syg tul ko kat kucing ko erk..aku xde haiwan peliharaan la..aku pelihara 2 anak aku ni je la smpai bsr pun...hehehhe...takziah beb..

    BalasPadam