Sabtu, Mei 29, 2010

"Pujaan Cantikku"

Lma tk updated blog..
Bz ngn new life...
Ada citer bru yg aku nk kongsi..
Pasal tefon dan juga bnda yg brkaitan ngn tfon ni..
Tefon ni bolh ktakn aku bru beli la..
Ades, bukan aku nk mnunjuk citer beli hndphone bru..
tk, tk... tp citer ni brkaitan dngn handphone ni..
Pnya lma la tfon ni duk kt tngn aku..
bru hri ni aku trprasn bnda yg mnrik dlm tefon ni..
satu lagu, yg mngusik hti aku la..
Hmm.. mula mula aku dngar lagu ni,
pnya lah mnymph...
ye la.. ada ka lagu psal “minat llki”
tjuknya pulk “Pretty Boy”..
kn plik tuh..
Sllunya pretty dikaitakn dngn pompuan,
( tah la, tu yg aku nmpk dr pndngn aku yg tk
berapa clik English ni.. )
tu yg buat aku mnymph tu..
tp sbb hri tu aku nk tukar ring tones tuk msej yg bru,
aku tk ada pilihn lagu lain, so aku amik ja la lagu tu
as ring tones tuk incoming mesej aku...
Tp mmg aku mlas nk dngar smpai hbis pun,
sllunya aku dngar smbil lewa tnpa mnghayatinya,
klu kt chorus dia, aku thu la..
Pretty Boy, Pretty Boy..
Dn dlm shri dua lpas,
aku trtngkap lirik lgu dia, agk mnrik jugalh bg aku..
hehheh, ya lah,
kna mngena ngn aku, kn...
Dn rini, aku print out full lyric dia dr shabt setia mnusia, Tenet..
Aku trbuka hti tuk brkongsi tntg lirik ni..
Trus kn mmbaca, tk nk sudh..
Bukn rugi sbb kna byar pun bca blog aku.. hehheh..
Ringkasnya,
Dia ni jiran yg aku knali lma dulu,
Slma lbih dua puluh thun aku mngnali dia..
Dia truna pujaan kpg baik budi pkerti, brhrta dn sngt dihormati
Bolh dkatkn muslimat sjati lh..
Ckup pakej lh, snng citer..
Klau dr sgi pras, aduhai… mmg sejuk mata mmndng..
Snyum nya… sllu buat aku trngat ringt…
Klu dngn aku sbnrnya mmg tk pdan lngsung..
Mgkin sbb aku lbih muda dr dia, sbb tu aku brani truskn..
Lgpun, dia yg trnyata mnyayangi aku..
Lgpun aku akui, pda mulanya,
Aku just suka dia, blum lg cinta..
Tp stlah mngenalinya, dia bnar bnar mmbuai prasaan ku..
Nk kata romntik, tk lh sngat, biasa aja..
Tp lyanannya tu..
Hmmm aku mrsa sngat bahagia disayngi dn dihrgai..
Kita msuk smpng jauh skit kjap..
Tiba tiba aku rsa nk brcrita lg bnyk tntg dia..
Mklum la, bru dpt msj td kn..
Mak aku ckp, aku tk pdan ngn dia lngsung..
Akak aku ckp, beza mcm lngit dngan bumi..
Mak sedara aku pulk tk cya yg aku ada apa apa dngn dia..
Sepupu aku ckp, teruskn, sbab dia llki yg baik..
Hmm.. biasa lah, yg bruk dn tk baik itulah AKU..
Bukan dia lah, Dia amat SEMPURNA..
Lima thun dlu bila aku ada kriss rmhtngga, aku prnah mntak bntuan dia, kerana dia juga sbagai pngamal prubatan. Dia ada lh ‘tngok’ n mndoakn kmi.. dn dia ada brsloroh dngn aku, tinggalkn sja, sbb msih rmai lg di luar sna, yg trnyta lbih baik, dn dia pun ada.. smasa itu aku hnya mnyifatkn dia hnya brniat tuk mnghiburn hatiku yg duka.. so, aku lngsung tk bri prhatian kpda dia, yg ada pda ktika itu hnyalh utk mnylmatkn kami.. Tp stlah byk dugaan yg aku tmpuhi brsama “kami” itu dn stlh lbih 2 thun mmndm rsa, akhirnya aku ambil kputusn tuk mngglkn diri “kmi” itu.. Sbaik shja dia thu tntg hdup bru aku, lnts dia tlh mngjk aku kluar.. dn disitulh ianya brmula..
Aku tk prnh trdetik bhwa dia brmint kepdaku.. Ya lh, dia mna de mnujukkn mnat pda org pmpuan sjk dr dulu.. Mna de aku or org kpg dngr kish cinte dia, tiba2 ajk aku kuar, so aku tk de la fkir ke arh tu kn..
Dia ajk aku mkn satay, dn stibanya aku di rumh, dia msj aku yg plik2.. hmm,, sedar lh aku niat sbnrnya, kmudian aku mngmbil msa spnjg mlam itu brfikir tntg kmgkinn adanya “kita” dngn dia..
Lgpun aku mmg suka dia kn.. ya lh.. weh, weh.. sapa yg tk suka dia..? gila lh org tu.. dia tu diliht sbaik baik mnusia.. aku tk prnh jmpa org lki sbaik dia sblum ni..
So, akhirnya, trjadi lh istilah “ kami” di antra aku dn dia.. hehheh
Back to the song, ok…
I lie awake at night, see things in black and white
Dsbbkn mslh problem aku, sblum ni aku mmg tk de nikmat tido, asyik brtnet ja… smuanya aku nmpk hitam putih hidup aja..
I only got you inside my mind
Dn kmudian, aku hnya fkirkn dia, psal “ketidaklogikan” kami..
You know you have make me blind
Dia pun thu, dia sudah mmbuatkn aku jd buta.. ( aku hnya nmpk kbaikan hbungn kmi )
I lie awake and pray, that you will look my way
Strusnya, aku trbuka mata hati dn aku brdoa, dia smmgnya utk aku dn dia akn mlihat sbgaimana aku lihat, bukan brniat tuk mmprmain-mainkan aku..
I have all this longing in my heart,
Aku mnyedari sluruh rinduku spnuh hati untuknya
I knew it right from the start
Dan aku smmngnya thu yg sbnar-bnarnya sjak dr mula
Oh my pretty pretty boy, I love You Like I never ever loved no one before you. Pretty Pretty Boy, you’re mine, Just tell me you love me too. Oh My Pretty pretty boy I need you, Oh my pretty pretty boy I do… Let me inside, Make me stay, right beside you..
Oh “pujaan cantikku”, aku sayangknmu sperti aku tk prnh mnyayangi org lain sblum ni.. kau kpunyaanku, katakn kau mnyayangi aku juga, aku prluknmu, ya mmg betul akhirnya aku mnyedarinya juga.. Biarkan aku memasuki hatimu, Buatkan aku berada disana, di sisi hatimu…
I used to write your name, I’ll put it in a frame, And sometimes I think I hear you call, Right from my bedroom wall…
Aku sllu mnulis namamu, sntiasa fikirknmu dn kekadng rinduku pdamu mmbuatkn aku seolah-olah trdngar pnggilnmu
You stay a little while, And touch me with your smile, And what can I say to make you mine, To reach out for you in time
Sllunya bila kmi brjmpa, skjap saja, dn aku sllu trsntuh dngan snyuman dia.. dn apa lagi yg boleh aku ktakn tuk mmbuatkn kmu mnjadi milik aku, tuk mndpatknmu pda msa yg spatutnya..
Gitu la.. lgu tu yg slma ni duk brkulat dlm phone aku, bru shaja aku “mnmui” ssuatu drpdanya.. mcm tkdir la pulk kn,, Ele-ele.. trus ja ckp ditkdirkn la, apa la.. poyo tul.. hehhehe.. ya la.. dlm byk2 lgu dlm dunia ni, napa ditkdirkn lgu tu pda aku kn.. mna la aku tk trsntuh hti kn..
Dh letih da aku mnaip.. sori la, lama aku tk updated blog.. bz ya amat.. Dn ini lah citer trbaru tntg aku.. Doakn kbhagian aku dunia akhirat, ok.. Adios..
Luv My Pretty Boy..
Nalysha Shalyna..

3 ulasan: