Selasa, November 25, 2008

Kawan Sahabat

Kawan,
Amat mudah dapat kawan,
Perlu masa nak jadi sahabat,
Sungguh senang putus kawan,
Tapi susah nak lupakan sahabat..

Apa beza kawan dgn shabat bagi anda?
Bagi saya, semua org boleh jadi kawan kita,

Tapi bukan semua boleh jadi sahabat kita.....

Kawan adalah kenalan yang kita kenali cukup hanya dengan namanya diketahui...
Sahabat pula, adalah kenalan yang namaya memang sentiasa di hati..

Kita ramai kawan, tambahan lagi sejak join dunia maya ni..
Tp bukan semua kawan kita anggap sebagai sahabat atau kawan baik kita... Nk jadi kawan kita, tak susah, tapi bukan senang kawan nak jadi sahabat kita... Betul tak?

Yang paling sedih, mmg senang nak hilang kawan, kadang2 pasal problem yg tak masuk akal pun ada... Pelik lah manusia ni... Bila kita sayang kat dia, senang2 dia nak lukakan kita?

Kau tak kisah tak jadi kawan aku, Tapi aku mmg masalah sebab hilang kau sebagai kawan... Pasal aku bila dah sayangkan org, mmg susah nak lupakan dia... Tiba2 kau anggap aku musuh? Apa salah aku? Perselisihan faham boleh kita selesaikan cara baik, bukan dengan terus bermasam muka. Kau luahkan ketidakpuasan hati kau pada aku dengan kata2 yg kesat... Sungguh kau tak peduli perasaan aku macammana?

Biarlah kau nak buang aku sebagai kawan, aku tetap mengenang kau sebagai sahabat..

Salam sayang dariku,
jika kau baca warkah ini...

1 ulasan: