Rabu, November 19, 2008

PELIK

Pernah tak korg alami apa yg aku alami?

Aku kan kalu cakap pasal ni, mesti ada satu rasa pelik menyelinap dalam badan....... Rasa seram sejuk, dan tak pasal2 airmata aku bertakung...
pelik tul....

Kekadang kan, aku rasa apa yg aku alami hari ni, aku dah pernah lalui sebelum ni...... Macam mana nak cakap ya, macam pernah termimpi
sebelum ia terjadi... Tak tahu lah samada ia betul aku mimpi, atau bukan mimpi, tapi ia melibatkan pristiwa2 besar dalam hidup aku....

Contoh, bila terjadi sesuatu musibah ke atas diri aku, sejenak aku tersedar, "eh, macam aku dah lalui benda ni, lepas ni mesti jadi gini, lepas ni gini, gini......" . Yg pelik nya apa yag aku rasa akan jadi tu, betul2 akan jadi.... Apa kita nak panggil situasi ni, gerak rasa ? Tapi ni bukan tipu tau.. Betul ni.. Aku cuma nak tanya korg ada tak alami apa yg aku alami ni? Adakah ia normal? atau aku ni sbenarnya pelik sikit dari org?

Aku siap pesan lagi, kalau jadi gini, jangan buat gitu, nanti jadi gini....
kalau buat cam lain ,mesti tak jadi gitu... Hehehhe... mesti korg tak paham apa maksud aku..Eh, aku bukan gila lah.. aku waras lagi..
Suka2 je kata aku gila.. huhuhuhuhuhu...

Kejadian tu kan aku rasa kejadian yg berulang yg aku lalui buat kali kedua... Cuma aku tak tahu camna nak kawal, tapi aku tahu apa yg jadi lepas tu, Sebaik saja ia dah terjadi...

Macam kjadian yg brlaku kat aku baru ni....
Aku rasa macam dah pesan pada diri aku, cammana pun aku jangan balik duduk kat kampung, nanti akan jadi satu peristiwa yang dashyat dalam hidup aku... Tapi sebab tak boleh elak dari situasi yg mnekan aku, memaksa aku buat keputusan; aku balik jugak duduk kat kampung.... dan betul aku alami peristiwa tu... Bila dah lalui, baru aku tersedar, macam dah lalui benda ni....

Tapi tetap tak leh elak gak akibat dari peristiwa tu terpaksa gak aku lalui...

3 ulasan:

  1. ada satu situasi tu kita rasa macam pernah alami, tp sebenarnya otak kita yg lambat proses kejadian tu, so kita rasa macam alami kali kedua tp sebenarnya kita baru ja mengalaminya... (hasil perbualan dengan rakan saya - dia baca kat mana x tau plak... huhuhu...

    mungkin itu yg kamu maksudkan... hmmm ^_^

    BalasPadam
  2. saya pun ada alami perkara yang sama

    BalasPadam
  3. tu dinamakan de'javu..

    kalu ikut org tua2.. kadang2 bila kita tido, roh kita kluar dr badan dan merayau2.. ada kalanya.. ia merentasi masa.. mgkn ke future.. tp bila roh tu dah kembali ke jasad kita.. bila kita sedar dr tido.. kita x ingat pun..

    n bila tiba masanya.. kita melalui sekali apa yg roh kita nampak masa kita tido.. dan masa tu.. kita terpk.."eh knp aku rasa mcm penah alami benda nie.. mcm penah rasa perasaan ni.. mcm penah berlaku benda ni pd aku" tp kita x ingat bila kita alaminya.. itu yg dipanggil de'javu..

    actually dlm Islam pun ada mention benda ni .. tp xtau la ada sokongan ke x?

    BalasPadam